Prinses in een sprookje - Reisverslag uit New Delhi, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu Prinses in een sprookje - Reisverslag uit New Delhi, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu

Prinses in een sprookje

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Januari 2018 | India, New Delhi

Gisteren ben ik teruggekomen in Delhi. Mijn vlucht was vertraagd door de dag van de Republiek, 26 Januari.
Ik zag op straat in de hoofdstad iedereen met Indiase vlaggen lopen en op tv allerlei parades. Toen ik op het vliegveld van Delhi in een taxi stapte en zei dat ik naar Ranjuri Garden wilde zei de taxichauffeur dat het 1500 roepie kostte...belachelijk!! Vorige keer betaalde ik 800 roepies. Toen ik zei dat ik niet 1500 ging betalen en naar MegaCab zou gaan stemde hij in. Hij probeerde nog wel van alles: me afzetten midden op de snelweg en toen we aankwamen bij mijn logeeradres had hij zogenaamd geen wisselgeld van 1000....boefje
Het is heerlijk om weer in Delhi te zijn...ik heb zowaar gedoushed. Met warm water!!! En heerlijk gegeten: byriani uit een aardewerk pot die dichtzat met deeg, tandoori kip en mexicaanse tortillas met hete saus, sla en pulled pork.
Toen naar de vrijdagsmarkt, Vashali sleurde me mee langs fruit en groente, sieraden en keukenspullen, we kochten verse ananas en stukjes suikerriet en gevulde kulcha voor ontbijt.
Zondag mag ik mee naar een bruiloft, in een tempel!! Mijn outfit hangt al klaar...zwart met goud. Het wordt een Sikh huwelijk. Spannend!!
Voor de bruiloft heeft Vashali een prachtige jurk besteld...bordeaurood met gouden borduursels. We gingen naar de winkel omdat de jurk eerder klaar moet zijn, ze ging hen smeken :)
De winkel was met een portier, 4 etages, wit, wenteltrap in het midden met overal prachtige jurken als in een sprookje. Meisjes die zich als bruid omkleden, drukte van belang(sale). Ik voelde me een prinses in een 1001 sprookje.

  • 27 Januari 2018 - 07:16

    Aernout:

    Dat wordt vast spectaculair. Mooie spinoff van je B&B... ik hoor er graag alles over. Binnenkort.

  • 27 Januari 2018 - 08:23

    Anne:

    Wow ben heel benieuwd naar de foto's! Feest ze!

  • 27 Januari 2018 - 08:24

    Petor:

    Klinkt goed. Veel plezier op de bruiloft!

  • 27 Januari 2018 - 08:27

    Liesmar:

    Erg leuk verhaal weer Caatje, geniet ervan! Leuk ook dat je een bruiloft mee gaat maken en dat Vashali je mee op sleeptouw neemt. Geniet maximaal, Xx

  • 27 Januari 2018 - 11:49

    Judith:

    Wow buufie!!!! Super!!!!
    Thinking of you!
    Geniet!!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2018

Veel Sikhs, kulcha, revedi en Sai Baba

27 Januari 2018

Prinses in een sprookje

25 Januari 2018

Baghsu en laatste dag Himalaya

24 Januari 2018

Kruidenballetjes

23 Januari 2018

Sardientjes
Caroline

Vrolijke Taart op reis alleen

Actief sinds 09 Jan. 2018
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 6334

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: