Mcleod Ganj - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu Mcleod Ganj - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu

Mcleod Ganj

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

14 Januari 2018 | India, Mcleodganj

Ik zit op het dakterras van Loseling Monastery Guesthouse in McLeod Ganj.
De zon schijnt....heerlijk!
Vannacht was het bitterkoud: 7graden ofzo. Ook op mijn kamer.
Ik heb lieve mensen ontmoet, de meeste errug zweef.
De enige Nederlander so far(uit Amsterdam) ging helaas net weg.
Hij had een trekking gedaan van 4 dagen. Was ook bij de waterval geweest. Die was zonder water! Alleen keien. Chips....daar wilde ik ook heen.
Eerste apen gezien vanmorgen op mijn terras en net terug van een pittige bergwandeling.
Overal bouwen ze iets: parkeergarage vlakbij de tempel naast het huis van his Holiness Dalai Lama, nieuwe flats links en rechts van me, de weg naar Dharamkot krijgt nieuw beton, ect.
De energie valt geregeld uit omdat ze ipv 100 huizen, waar het netwerk op berekend was, ze er 400 hebben gebouwd op de berg.
Desondanks geniet ik me suf!

  • 14 Januari 2018 - 15:13

    Aernout:

    Oke, dus de moderne tijden doen ook Daramsala aan. Ach, het is niet anders. Heb je al een goeie bakker ontdekt, of ontbijt je net als de inboorlingen. En hoe ontbijten die eigenlijk?

    Heb je wel genoeg dekens om lekker te slapen? Ik lig 's nachts als een Otter te zweten, maar da's dan ook omdat ik ziekig ben..

    Hee geniet, dan wacht ik op je volgende bericht. Xxx

  • 15 Januari 2018 - 10:56

    Caroline:

    Ik heb een bakker gevonden met vers lichtbruin brood. Daar smeer ik pindakaas op of honing. Het brood is zonder zout maar het is niet anders. Wat Hindu's en Tibetaanse Boedhisten voor ontbijt eten weet ik eigenlijk niet....in Delhi kreeg ik allemaal westerse dingen zoals croissants, bladerdeeg pakketjes met Indiase vegetarische vulling en restjes heerlijk eten van de dag ervoor.
    Vanmorgen heb ik yoghurt gekocht en opgegeten met walnoten en banaan: heerlijk!

  • 15 Januari 2018 - 19:53

    Peter Santen:

    Dag Car, het is niet simpel om je te volgen, maarwel leuk, en we Proberen het dus toch maar. Fijn, dat je je suf geniet, zo nu en dan figuren opvoert, waar we geen idee van hebben, lekker, dat pindakaasbrood, hebben we hier ook, flauw he, maar ik vind, wij vinden het reuze, dat je zukke dingen aanpakt. Ae en Jpj zijn er ook best trots op, hoor! We zagen ze gisteren op de 18e jaardag van Friso, was reuze leuk en prettig. Hoopmaar dat je nieuwe kracht opdoet voor lange tijden, daar klinkt het wel naar.

    En waarom is het niet simpel? Omdat je ons wel onderdompelt in de situatie van de dag, maar we hebbengeen idee, hoe je daar terechtgekomen bent... Dat is natuurlijk reuze stom van die oudjes wijdweg, maar vertel soms ook maar een pietsie over het reizen zelf, al die koeien in de jumbo en zo...

    Maar leuk is het. Hou je taai en geniet ervan..

    Liefs

    Pp en I

  • 16 Januari 2018 - 07:40

    Caroline Maria Albers:

    Dag Pappavader,
    Dankjewel voor jullie bericht!
    Tuurlijk hebben jullie ook brood met pindakaas...maar hier is dat errug moeilijk te vinden. Na een week Indiaas eten verlangt mijn lichaam naar bruin brood enzo. Mijn Franse buurman begon vanmorgen over camembert.....oeh, lekker
    Ze hebben hier yak kaas...ga ik maar eens proberen.

  • 16 Januari 2018 - 07:40

    Caroline Maria Albers:

    Dag Pappavader,
    Dankjewel voor jullie bericht!
    Tuurlijk hebben jullie ook brood met pindakaas...maar hier is dat errug moeilijk te vinden. Na een week Indiaas eten verlangt mijn lichaam naar bruin brood enzo. Mijn Franse buurman begon vanmorgen over camembert.....oeh, lekker
    Ze hebben hier yak kaas...ga ik maar eens proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mcleodganj

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2018

Veel Sikhs, kulcha, revedi en Sai Baba

27 Januari 2018

Prinses in een sprookje

25 Januari 2018

Baghsu en laatste dag Himalaya

24 Januari 2018

Kruidenballetjes

23 Januari 2018

Sardientjes
Caroline

Vrolijke Taart op reis alleen

Actief sinds 09 Jan. 2018
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6356

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: