Bergwandeling - Reisverslag uit Ngarit, Indonesië van Caroline Albers - WaarBenJij.nu Bergwandeling - Reisverslag uit Ngarit, Indonesië van Caroline Albers - WaarBenJij.nu

Bergwandeling

Door: Caoline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 Januari 2018 | Indonesië, Ngarit

Vanmorgen ben ik op de berg gaan wandelen...met soepele spieren na de Ayuvedische massage gisteren.
Ik had behoefte aan rust...vannacht was afschuwelijk: een of ander techno-feest (black magic) maakte dat ik moeilijk kon slapen. Zelfs met mijn oordoppen in.
En toen de muziek eindelijk ophield begonnen de honden met een 'huilconcert'.
De berg op ging ik over een weg die ze aan het maken zijn. Dat heeft voor en nadelen.
Voordeel: minder verkeer (lees: minder getoeter bij elke bocht)
Ik zag prachtige vogels, ook een specht.
Nadeel: veel stof, alle planten zijn bedekt met een laagje en het beton was nog niet helemaal droog. Met als gevolg: mijn voetstappen voor altijd in de weg naar Panthakot...
Boven aangekomen heb ik chai massala gedronken en een potje jam gekocht: barberry jelly. Geen idee wat voor bessen dat zijn maar errug lekker!
Toen zag ik een baby aapje...aah, zo lief. Alleen toen ik een foto wilde maken begon het te piepen en kwam de moeder kwaad op me afgerend. Toch maar ff geen foto dus.
Overdag is de temperatuur aangenaam, ongeveer 12 graden en zonnig. 's nachts stervenskoud: 5 graden ofzo
Morgen ga ik naar het Norbulingka instituut, met lokale bussen. Daar maken ze van alles, kunstzinnige dingen maar ook mooie t-shirts enzo. Ik zag een mooi t-shirt met een zeefdruk van allemaal dieren bovenop elkaar. Dat was een Tibetaanse mythe: de olifant onderop want die was de jongste(?) en de vogel bovenop omdat ie het oudste was. Er schijnt ook een thee plantage te zijn hier in de buurt maar daar moet ik nog wat over opzoeken.
Ondertussen heb ik weer honger gekregen. Ik denk dat ik een vegetarische tali ga eten: allemaal bakjes met heerlijke groente gerechtjes: njam

  • 21 Januari 2018 - 08:28

    Caroline Maria Albers:

    Ik begrijp er niks van....nu zit ik volgens deze reis site opeens in Indonesie.....klopt niet hoor!

  • 21 Januari 2018 - 08:40

    Aernout:

    Ach, Indondonesië is ook leuk, denk ik.

    Wat vreselijk, een technofeest, en dat terwijl je voor je rust in Noord India zit. Dat van die bergwandeling spreekt me dan veel meer aan. Ofschoon ik apen vervelende beesten vind. Als ik een aap wil zien kijk ik wel naar het Witte Huis... Veel plezier, ook in de buurtbus. Liefs, Aernout

  • 21 Januari 2018 - 10:09

    Petor:

    Leuk om te lezen. Slaapse vanavond!

  • 21 Januari 2018 - 20:29

    Gerda:

    Hoi zaterdag was het druk in westzaan bij de watertoren was abzeilen .
    Daarom ging ik met mij foto toestel op pad.
    Ik was daar aan het fotograferen en toen zag ik je Thuin vriendin in de touwen naar beneden gaan .ik hoop dat je nog een beetje goedkan slapen .
    En ervan geniet. Groetjes gerda en Hans en een dikken knuffel .

  • 21 Januari 2018 - 22:27

    Peter Santen:

    Er zit vast enige logica in jouw reis, maar ik ben een beetje te oud om het te volgen. Ik begrijp, dat er veel herrie is (is in nl ook zo, behalve op Kennemeroord en in de duinen), en dat er een berg is met iets minder autos dan erregens anders. Ik hoop intussen wel, dat je er ook rust een schoonheid zult vinden. En dat is natuurlijk ook zo, maar misschien sneeuwt het een beetje onder. Wij hebben hier inmiddels een soort superstorm mee mogen maken, wees maar blij, dat het nieuwe torenspitsje nog niet op de Hoogstraat gemonteerd is. Overigens maar weing schade hier, anders dan belemmering in mijn werk aks bosbaasje. Druk met da familie aan alle kanten zijn wij, maar blij, dat het kan, en we zien uit naar je indrukken!
    Goeie reis terug, liefs, PeterIneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ngarit

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2018

Veel Sikhs, kulcha, revedi en Sai Baba

27 Januari 2018

Prinses in een sprookje

25 Januari 2018

Baghsu en laatste dag Himalaya

24 Januari 2018

Kruidenballetjes

23 Januari 2018

Sardientjes
Caroline

Vrolijke Taart op reis alleen

Actief sinds 09 Jan. 2018
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6317

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: