naar de markt - Reisverslag uit Delhi, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu naar de markt - Reisverslag uit Delhi, India van Caroline Albers - WaarBenJij.nu

naar de markt

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 Januari 2018 | India, Delhi

geweldig geslapen door de oordoppen!! gisternacht niet omdat een mannetje de hele nacht onder mijn raam met een stok sloeg en keihard op een fluitje blies...om de zwerfhonden weg te jagen. Security, zei Gurmeet.
Zodat ik niet wakker lag van blaffende honden.
Vanmorgen ontbeten met Vashali (die vannacht thuisgekomen is van haar trip met schoolkinderen, 12 dagen lang) Gurmeet is gisteren vertrokken naar Londen. Hij is piloot.
De moeder van Gurmeet heeft uren voor mij staan koken: biryani
Zoooo lekker!!!! ik stond er bovenop. Welke kruiden, ghee of olie...ik wil alles weten. Er is een marsala speciaal voor biryani: die ga ik vandaag zoeken op de markt. Zij praat Hini tegen mij, ik Engels tegen haar maar we spreken elkaars taal niet. Gek genoeg begrijpen we elkaar wel steeds beter.
Om 5 uur komt Vashali terug van haar werk. Dan gaan we samen de hort op. Omdat het in huis zo koud is heeft ze me truien en warme omslagdoeken gegeven om in huis te dragen. Het is een stuk kouder dan in maart...Gisteren heb ik op het dakterras lekker mijn boek zitten lezen in de zon: Koningin op blote voeten van Ildefonso Falcones. Over zigeuners en een zwarte slavin in 1748, Sevilla
Er liggen verse kokosnoten op me te wachten, om het sap te drinken
Alles is anders: ik geniet

  • 11 Januari 2018 - 06:53

    Aernout:

    Dat klinkt goed. Rare jongens, die indieers; blaffende zwerfhonden wegjagen met lawaai. Fijn dat je geniet. Have fun!

  • 11 Januari 2018 - 11:08

    Liesmar:

    Erg leuk verhaal Caatje. Wb. die honden, kunnen ze daar die zwervers niet -net als in Bali- bbq’en? ;-)
    Geniet je suf en heb het goed fijn, kus!

  • 11 Januari 2018 - 19:11

    Jolanda:

    Leuk om zo een beetje met je mee ter reizen. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2018

Veel Sikhs, kulcha, revedi en Sai Baba

27 Januari 2018

Prinses in een sprookje

25 Januari 2018

Baghsu en laatste dag Himalaya

24 Januari 2018

Kruidenballetjes

23 Januari 2018

Sardientjes
Caroline

Vrolijke Taart op reis alleen

Actief sinds 09 Jan. 2018
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6323

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: